Μια ασθενής που παρακολουθούσα πριν από λίγο καιρό, η τετράχρονη Brianna, υπέφερε από διαδοχικές μολύνσεις των αυτιών και των ιγμορείων, ενώ συχνά ο έλεγχος των συμπτωμάτων της αλλεργίας της απαιτούσε τη χρήση πολλών φαρμάκων. Προσπάθησα να μάθω στη Brianna τη ρινική πλύση σταδιακά, ενθαρρύνοντάς τη να γεμίσει το μπουκάλι με ζεστό νερό και απλά να παίζει μαζί του κατά τη διάρκεια του καθημερινού της μπάνιου. Αυτό τη βοήθησε να αποκτήσει την αίσθηση της πίεσης που χρειαζόταν για να εκτοξεύσει το νερό από το στόμιο της συσκευής. Τόσο η μαμά της όσο και εγώ επικροτούσαμε τις προσπάθειές της. Έπειτα, της προτείναμε να προσπαθήσει να ρίξει λίγο νερό μέσα στη μύτη της, εξηγώντας ότι αυτό θα την βοηθούσε στο να φυσήξει και να καθαρίσει τη μύτη της. Και πάλι, χειροκροτήσαμε όλες τις προσπάθειές της. Το επόμενο βήμα ήταν να παίξουμε ένα παιχνίδι και να την προκαλέσουμε να δοκιμάσει αν θα μπορούσε να κάνει το νερό να βγει από το άλλο ρουθούνι. Σε σύντομο χρονικό διάστημα, η Brianna έγινε ειδικός στο πλύσιμο της μύτης της χωρίς καμία βοήθεια από τη μητέρα της. Οι επισκέψεις της Brianna στο ιατρείο και η χρήση φαρμάκων μειώθηκαν αφότου τελειοποίησε την τεχνική της ρινικής πλύσης.
Η τετράχρονη Sophie είχε παρόμοια προβλήματα. Επιπλέον, η ανάπτυξη της ομιλίας της ήταν καθυστερημένη λόγω των επαναλαμβανόμενων προβλημάτων στο αυτί που προέρχονταν από τις αλλεργίες της. Φυσικά, εξετάσαμε τους περιβαλλοντικούς παράγοντες και οι γονείς της έκαναν όσα περισσότερα μπορούσαν στα πλαίσια της λογικής σχετικά με αυτό. Η Sophie σιγά σιγά έμαθε να χρησιμοποιεί τη ρινική πλύση σαν τη Brianna. Μόλις έναν χρόνο αργότερα, οι γονείς της Sophie μου είπαν ότι μερικές φορές ξυπνάει με βουλωμένη μύτη και ζητάει να την πλύνει. Στη συνέχεια ανεβαίνει μέχρι το νεροχύτη, πλένει τη μύτη της εντελώς μόνη της, φυσάει, μουγκρίζει σαν γέρος και απομακρύνεται λέγοντας “Τώρα αισθάνομαι καλά. Μπορώ να αναπνεύσω”. Στην ηλικία των επτά ετών, η Sophie είναι πλέον επαγγελματίας στη ρινική πλύση και επιδεικνύει πρόθυμα την τεχνική της σε οποιαδήποτε κάμερα ή άτομο ενδιαφέρεται. Το πιο σημαντικό είναι ότι έχει απαλλαχθεί από τα αντιαλλεργικά φάρμακα εδώ και χρόνια.
Η γενική προσέγγιση για τη διδασκαλία της ρινικής πλύσης σε ένα παιδί πρέπει να είναι προσαρμοσμένη στην αναπτυξιακή ηλικία του παιδιού καθώς και στις προηγούμενες εμπειρίες του. Θα πρέπει να γίνεται ένα μικρό βήμα κάθε φορά ενώ δεν επιτρέπεται η επιβολή. Μόνο ευγενική ενθάρρυνση, ανταποδοτικές παροχές, επίδειξη και πολλά θετικά σχόλια για οποιαδήποτε επιτυχία είναι τα στοιχεία που χρειάζονται για την προσέγγιση και επίτευξη του επιδιωκόμενου αποτελέσματος.